Sari la conținut
Marketing, la ce trebuie să fie atenți proprietarii de mici afaceri

Marketing, la ce trebuie să fie atenți proprietarii de mici afaceri

Atât de mulți proprietari de afaceri mici se tem să angajeze oameni de marketing pe plan intern. De unde începi? Este ceva în neregulă cu păstrarea marketing-ului dvs. în mâinile unui consultant extern?

Nu chiar, dar vine un moment în care trebuie să nu mai externalizați zona de marketing. În acest articol de blog o să descoperim nuanțele problemei des întâlnite.

Diferența dintre deținerea și externalizarea unor servicii de marketing

În primul rând, să definim ce înseamnă cu adevărat deținerea de marketing față de externalizarea de marketing.

Externalizarea serviciilor de marketing e atunci când căutați ajutor din partea unui consultant. Sau a unei agenții pentru a vă comercializa afacerea. Situația este asemănătoare pentru servicii SEO sau advertoriale SEO.

Consultanții sunt, de obicei, partenerii dvs. strategici. Vă pot ajuta cu strategii la nivel înalt despre:

  • definirea clientului ideal;
  • crearea de mesaje de bază care vă diferențiază;
  • clarificarea identității mărcii;
  • optimizarea website-ului prin servicii SEO;
  • construirea blog-ului.

Deținerea unor servicii de marketing este atunci când angajezi o persoană. Aceasta este desemnată pentru a gestiona activitățile de rutină.

Exemple:

  1. scrierea de conținut pentru blog;
  2. crearea de postări pe rețelele de socializare;
  3. obținerea de recenzii pentru afacere;
  4. gestionarea comunităților;
  5. relațiile publice;
  6. programe de recomandare și multe altele.

Există un timp și un loc pentru ambele. Și există un punct în mijloc, unde deținerea și externalizarea vor funcționa mână în mână. Dar mai multe despre acest subiect puțin mai târziu.

De ce nu puteți renunța la serviciile de marketing?

Este obișnuit să delegați ceea ce puteți în calitate de administrator de afacere mică. Marketing-ul este unul dintre acele lucruri care sunt delegate de cele mai multe ori. Dar când delegarea devine abdicare atunci aveți probleme.

Prea des business-urile spun că au „pe cineva care se ocupă de marketing-ul lor”. Dar când privim mai atent, este mai puțin despre a avea pe cineva care să direcționeze în mod eficient marketing-ul.

Din contră, e mai mult o oportunitate convenabilă pentru proprietari. Aceștia pot bifa caseta de marketing și să își îndrepte atenția în altă parte, fără să analizeze rezultatele.

Când tocmai ați abdicat și ați angajat persoane aleatorii, vă limitați rezultatele. În aceste condiții, nu puteți crea un activ intern pe termen lung.

Consultanții nu pot fi întregul departament de marketing. Nu vor avea ocazia să vă cunoască toate complexitățile afacerii precum cineva din interior.

Dacă doriți să duceți afacerea dvs. la nivelul următor este timpul să începeți să construiți o echipă internă.

Modul în care canalele digitale adaugă complexitate

Există atât de multe canale digitale disponibile pe care le puteți folosi. Situația face ca gestionarea lor să fie mult mai dificilă. Este aproape imposibil ca o persoană să o facă singură.

Nu numai că sunteți responsabil pentru strategia fiecărui canal pe care alegeți să îl utilizați. În plus, fără un ajutor, sunteți și responsabil cu implementarea și executarea.

Proprietarii de afaceri mici au nevoie de ajutor în marketing, dar deseori nu vor să angajeze.

De ce proprietarii de companii mici nu angajează pentru marketing?

Proprietarii de afaceri sunt adesea sceptici cu privire la cineva care vine să îi ajute în marketing. Indiferent dacă e vorba despre echipe interne sau chiar un consultant. Sunt atât de sceptici încât nu angajează oameni din motive precum:

  1. nu consideră că marketing-ul este o prioritate. Puțini proprietari de afaceri au un background de marketing. Și, deși marketing-ul excelent aduce beneficii, majoritatea nu doresc să-și cheltuiască timpul (banii) pentru asta;
  2. au fost păcăliți înainte. De multe ori afacerile mici au avut o experiență proastă cu un „guru” în marketing. Sau au angajat o persoană care „știa” cum să gestioneze rețelele sociale, dar nu avea nicio direcție;
  3. nu pot justifica acel cost. Întreprinderile mici au deseori resurse limitate. Angajarea este un angajament. Este un cost inițial, iar rentabilitatea investiției nu este instantanee. Însă costurile ar trebui să se acopere rapid dacă angajați persoana potrivită;
  4. nu știu cum să angajeze sau să instruiască persoana potrivită. Proprietarii (de obicei) nu sunt specialiști în marketing. De multe ori nu știu ce să caute, unde să găsească persoana potrivită sau cum să facă pe cineva să se dezvolte cu viteză.

Dar proprietarii de afaceri mici pot face atât de multe singuri. Vine un moment în care chiar și scepticii trebuie să reevalueze și să ia în considerare obținerea de ajutor. Cel puțin dacă doresc ca afacerea să crească în continuare.

Progresia firească a unei afaceri mature

Când o afacere se maturizează, creșterea devine stagnare, iar vânzările încep să scadă.

Atunci este momentul pentru ca afacerea să vă fie „zdruncinată”. Ați atins un anumit prag în care nu puteți crește mai mult și nu puteți face totul ca proprietar.

Capacitatea maximă a fost deja atinsă. Dacă doriți să treceți la nivelul următor, este esențial să aveți o echipă de marketing internă alături care să preia activitatea.

Puteți combate creșterea încetinită îmbunătățind jocul de marketing. Poate că e vorba de căutarea modalităților pentru a ajunge la noi segmente de public.

Sau de crearea de noi oferte de produse și de programe de recomandare. Ori de concentrarea pe noi platforme. Indiferent care este situația dvs. specifică, trebuie să vă „reîmprospătați” creșterea pe piață.

Cu eforturi de marketing puternice și persoană internă dedicată o puteți face.

Obțineți ajutor, dar planificați să faceți din marketing un atu

Un consultant extern sau un consilier este întregul dvs. departament de marketing? Puteți atinge doar un anumit nivel de creștere a afacerii.

Am menționat mai devreme că există un punct de mijloc. Este locul unde marketing-ul intern și cel externalizat funcționează magic, mână în mână.

Este situația în care puteți câștiga cu adevărat. De exemplu, atunci când combinați angajatul de marketing intern cu partenerul dvs. strategic.

Un consultant de marketing vă poate ajuta cu componenta strategică. De exemplu, planul, operațiunile planului, analiza rezultatelor. De asemenea, vă asigură că rămâneți pe drumul cel bun pentru a vă atinge obiectivele.

Între timp, angajatul specializat în marketing cunoaște complexitatea afacerii (sau o va face). Poate fi direcționat de o resursă externă (cum ar fi un consultant de marketing).

Astfel, poate executa respectivul plan și crea mesaje care să se alinieze strategiei dvs. În aceste condiții veți obține cele mai bune rezultate din ambele „lumi”.

Prin angajat ajungeți să creați un activ pentru afacerea dvs.

Înapoi sus