Achiziția de carburant ieftin este un aspect de dorit, fie că ești reprezentatul unei companii…
Business, trei întrebări la care trebuie să răspundă orice afacere
Chiar la obiect în acest articol de blog, iată care sunt cele trei întrebări despre care vom discuta azi:
- mă înțelegi?
- pot avea încredere în tine?
- ți-ai ținut promisiunea?
Acum, desigur, partea dificilă este că nimeni nu apare, de fapt, și nu vă pune aceste întrebări. Dar răspunsul la ele, în moduri deseori subtile, este cheia oricărei relații de succes, fie de afaceri sau personale.
Gândiți-vă la aceste întrebări ca la etapele dintr-o relație.
Etapele unei relații de business
Iată ce trebuie să accepți. Compania care poate comunica mai clar că înțelege ce se întâmplă în mintea și inima clientului câștigă.
Abordarea în prealabil a problemei unui potențial client seamănă puțin cu realizarea unui puzzle. Putem spune că implică o călătorie într-o continuă evoluție.
Gândiți-vă la ultima dată când v-ați luptat cu o problemă spinoasă. V-ați trezit într-o dimineață din somn și ați exclamat „Am înțeles, problema a fost rezolvată”? Presupunem că nu.
Indiferent dacă ați fost sau nu conștient, probabil că ați parcurs o serie de etape în drumul către rezolvare.
Înțelegând aceste etape, le puteți recunoaște și aborda în mesajele de marketing și în procesele de afaceri. Puteți începe să înțelegeți acțiunile pe care marketing-ul dvs. trebuie să le îndeplinească.
Doar în acest mod puteți ghida un potențial client către marca dvs.
Etapele abordate în întrebările de mai sus se aliniază dorinței noastre de a obține mai multe din cele trei cuvinte mici în viața noastră: claritate, încredere și control.
Majoritatea specialiștilor în marketing vă spun direct de ce este o idee atât de grozavă să-i angajați. Sau de ce este în regulă să le cumpărați produsele sau serviciile.
Pe de altă parte, majoritatea potențialilor clienți, aflați încă la începutul călătoriei lor, nu pot nici măcar să știe ce probleme încearcă să rezolve.
Este posibil să cunoască „simptomele” pe care le întâmpină dar nu au „diagnosticat” problema reală. Cu siguranță nu au legat rezolvarea respectivei probleme de ceea ce vindeți.
Claritate: mă înțelegeți?
Prima etapă este o înțelegere clară a problemei. Adică, chiar dacă nu ați luat în considerare acest lucru, probabil că are sens.
Nu veți căuta o soluție la o problemă pe care nu știți că o aveți sau încă nu o puteți articula. Cu siguranță nu veți fi motivați să căutați un apel de vânzare.
Sau să solicitați o propunere ori să plătiți bani buni pentru capacitatea de a rezolva o problemă pe care nu o puteți descrie.
Dar odată ce cineva face „lumină” asupra adevăratei probleme, vă ajută să vă denumiți provocarea. Vă ajută să clarificați ceva ce nu înțelegeți, vă ajută să știți ceea ce nu știți, să vedeți ceea ce nu vedeți.
Atunci viziunea dvs. asupra lumii începe să se schimbe. Vedeți lucrurile dintr-o perspectivă ce vă permite să faceți chiar și pași pentru a găsi o soluție.
Compania dvs. poate tăia copaci. Dar problema rezolvată de business e că vă prezentați la ora stabilită și curățați meticulos locul.
Primul gând este că aproape oricine are un ferăstrău cu care poate tăia un copac. Dar nimeni nu promite să apară în acea mică fereastră de timp pe care o am dimineața pentru a lăsa pe cineva să intre în curte.
Dar înțelegeți asta, așa că promiteți să rezolvați problema.
În calitate de specialiști în marketing, prima noastră sarcină este să comunicăm prin empatie acea problemă. Să comunicăm că știm care este problema și că înțelegem de ce există.
Faceți acest lucru și veți câștiga dreptul de a explica modalitatea de a remedia problema.
Încredere: pot să am încredere în tine?
Odată ce problema dvs. este definită și punctul mort este eliminat, puteți începe să căutați o soluție. Dar nu avem încă încrederea de a ști care este calea cea bună.
Începem să ne întrebăm prietenii și cunoscuții. Să căutăm în mediul online și în toate locurile obișnuite sau mai puțin obișnuite. Poate că încercăm să găsim un exemplu cu cineva care a rezolvat cu succes o problemă similară.
În calitate de agent de marketing, aici trebuie stăpânită încrederea.
Ce se întâmplă odată ce un potențial client descoperă că într-adevăr îl înțelegeți? Că sunteți singurul ce vorbește despre problema care le-a trecut prin cap de luni de zile? Vor începe să analizeze mai profund două lucruri:
- cine sunteți;
- ce aveți de oferit.
Această etapă implică analize mai profunde în paginile dvs. de produse și servicii. Sau în descărcarea studiilor de caz. Însă, include și completarea formularelor dvs. sau vizitarea profilurilor sociale.
Poate chiar căutarea pe Google a numelui companiei dvs.
Încrederea este fie câștigată, fie pierdută în micile detalii. Cât de repede se încarcă website-ul dvs. Cât de intuitive sunt formularele dvs. de contact? Cât de bine înțeleg ceea ce reprezentați când citesc din secțiunea „Despre noi„?
Aceste chestiuni nu reprezintă neapărat o problemă. Dar adunate, spun o poveste despre ceea ce este important pentru dvs. Aceasta este lista mentală pe care un potențial client o completează în acest stadiu de achiziție.
Cred ei că puteți fi la înălțimea promisiunii de a le rezolva problemele în schimbul banilor câștigați cu greu?
Control: v-ați ținut promisiunea?
Etapa finală apare în momentul în care o persoană este pe deplin implicată în rezolvarea problemei sale cu dvs. În această etapă, vor un sentiment de control în respectivele afaceri.
Acum, asta nu înseamnă că vor să controleze procesul. Pur și simplu vor să simtă că merge așa cum e de așteptat. Că văd rezultatele, că dialogul decurge într-un mod care le permite să se relaxeze și să aibă încredere în proces.
Această etapă echivalează cu o experiență excelentă a clienților. Cu un plan de acțiune excelent și, în cele din urmă, cu o capacitate a clientului de a înțelege valoarea investiției.
Deci, ți-ai ținut promisiunea? M-ai surprins? Mi-ai depășit așteptările? Toate acestea mă ajută să simt că dețin controlul. Un sentiment de control este ceea ce transformă o afacere într-una care mai apoi va fi recomandată.
Concluzie
Scopul înțelegerii acestor etape este de a vă ajuta să observați un amănunt deosebit de important. Nu e suficient să aveți pur și simplu o explicație excelentă a problemei pe care o rezolvați.
De asemenea, afacerea dvs. trebuie să abordeze și să ghideze în mod intenționat un potențial client prin fiecare dintre cele trei etape descrise anterior.
Construiți o călătorie care să răspundă acestor trei întrebări. Dacă parcurgeți toate etapele în mod corespunzător, veți construi o relație de durată cu clienții dvs.
Nu uitați de rubrica noastră de servicii SEO și advertoriale SEO. Vizibilitatea în mediul online nu poate crește dacă nu adăugați advertoriale.